کسب و کارها برای بقا و رشد خود نیاز دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند، این ارتباطات بعد از مدتی پیچیده میشود و برای مدیریت آنها قانون گذار به میان آمده است و با ثبت رسمی شرکتها، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند برای محافظت از آن، ثبت درآمد و هزینه های شرکت در دفاتر قانونی و پلمپ آنها، مجوزهای فعالیت شرکت و ... به کسب و کارها کمک میکند بتوانند در چهارچوب منظم و قاعده مند در جامعه فعالیت کنند و در مواقع لازم از آنها حمایت میکند.
هر کسبوکاری یکسری تکالیف ثبتی و مالیاتی دارد که در صورت عدم انجام بعدا دچار جریمه و مجازاتهای سنگینی میشود، ثبت شرکت، تشکیل پرونده مالیاتی، ثبت تغییرات شرکت، پلمپ دفاتر، ارسال معاملات فصلی و ... از جملهی این تکالیف است.
کسبوکارها بعد از مدتی که رشد اولیهشان را شروع کردند باید در قالب یکی از انواع شرکتهای تجاری در بیایند تا از مزایای قانونی این شرکتها بهرهمند شوند، در این درس به طور کامل به آموزش همهی نکات ثبت شرکت میپردازیم.
کسبوکارها تکالیف مالیاتی متعددی دارند و در صورت عدم انجام با جریمههای بسیار سنگینی مواجه میشوند، بنابراین بهتر است از همان ابتدای راهاندازی کسبوکار، همهی تکالیف به طور کامل انجام شود، در این درس هرچه درباره مالیات کسبوکار لازم دارید آموزش داده شده است.
کارفرما و کارمند هر دو باید ماهانه یکسری حق بیمه پرداخت کنند، در این درس به آموزش انواع حق بیمه و همچنین مزایایی که بیمه برای کارمندان دارد میپردازیم.
یک کسب و کار قانونی و مطمئن داشته باشید.
هر کسب و کاری بعد از چندماه که فعالیتش جدی شد باید در قالب یکی از شرکت های رسمی درآید تا بتواند از حقوق قانونی خود برخوردار شود.
مشتریان شما را با برندتان میشناسند، در تبلیغات، وبسایت و ... برندتان را نمایش میدهید و بعد از مدتی ارزش برندتان افزایش پیدا میکند برای حفاظت از برندتان و جلوگیری از سواستفاده دیگران از آن، باید آن برند را ثبت کنید.
هر شرکتی در طول سال بعد از برگزاری جلسات هیات مدیره یا مجمع عمومی عادی یا مجموع فوق العاده و ... یکسری تصمیماتی میگیرد برای اینکه این تصمیمات مورد حمایت قانون گذار باشد باید آنها را ثبت کنید.
برای واردات و صادرات و یا ثبت برند باید کارت بازرگانی داشته باشید.
همه شرکت ها باید تمام حساب و کتاب های خود را در دفاتر قانونی مانند دفتر روزنامه، دفتر کل، ترازنامه و ... ثبت و ضبط کنند، قبل از ثبت، این دفاتر باید توسط اداره مالیات پلمپ و امضا شود.
کد اقتصادی مانند کد ملی هر فرد است، برای انجام امور حقوقی و ... باید این کد را دریافت کرد.
نشانهای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا میگردد.
مجوز کسب و کارهای اینترنتی یک گواهی نامه است که از طرف اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی صادر میشود و نشاندهنده عضویت شما در این اتحادیه صنفی است.
یک نماد دیجیتال است که به رسانه های برخطی که شرایط دریافت آن را داشته باشند اعطا خواهد شد. این لوگو در صفحه اول رسانه ها قابل مشاهده خواهد بود.
هزینه های هر کدام از خدمات اعم از هزینه حق الثبت پرداختی به اداره ثبت شرکت ها، هزینه پست، هزینه اوراق، حق الوکاله وکیل، دستمزد کارشناس، هزینه روزنامه رسمی و ... است.
خدمت | مدت انجام | هزینه |
---|---|---|
ثبت شرکت |
10 تا 15 روز کاری |
650 تا 1500 هزارتومان |
ثبت برند |
45 تا 75 روز کاری |
1.5 تا 2.5 میلیون تومان |
ثبت تغییرات شرکت |
7 تا 14 روز کاری |
400 تا 650 هزارتومان |
کارت بازرگانی |
40 تا 50 روز |
2 تا 2.5 میلیون تومان |
پلمپ دفاتر |
یک روز کاری |
150 تا 250 هزارتومان |
دریافت اینماد |
120 تا 130 روز کاری |
500 تا 700 هزارتومان |
مجوز اتحادیه کسبوکار اینترنتی |
120 تا 130 روز کاری |
600 تا 900 هزارتومان |
مجوز ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی |
110 تا 120 روز کاری |
500 تا 600 هزارتومان |
پاسخ سوالات شما پیرامون امور ثبتی
انجام امور ثبتی مانند ثبت شرکت یک حمایت از کسبوکار شما است، به عبارتی با ثبت رسمی یک شرکت مسئولیت شما در مقابل طلبکاران به میزان سرمایه اولیهتان است ولی بدون ثبت شرکت مسئولیت شما تضامنی است یعنی هر شریک باید کل طلب را پرداخت کند، انجام سایر امور ثبتی و مالیاتی هم به همین صورت است، بنابراین انجام این امور علاوه بر حمایت از حقوق کسبوکار شما باعث جلوگیری از جریمههای چند صد میلیونی بعدی میشود.
بخش اعظمی از هزینههای انجام امور ثبتی و مالیاتی هزینهی قانونی است یعنی دولت از شما دریافت میکند و در هر حال باید پرداخت کنید، و این هزینه با توجه به سرمایه شرکت شما، موضوع فعالیت و ... متفاوت است که در بخشهای بالاتر در همین صفحه میتوانید آنها را مشاهده کنید.
فرآیند انجام امور ثبتی و مالیاتی با توجه به کارهای اداری متعددی که دارد پیچیده و زمانبر است و در هرکدام متفاوت است که در بخشهای بالایی در همین صفحه میتوانید زمان انجام هرکدام را مشاهده کنید.
بله، خودتان هم میتوانید این امور را از طریق سامانههای اداره ثبت شرکتها و یا اداره مالیات انجام دهید ولی با توجه به پیچیدگیهایی که این سامانهها دارند بعید است در چندبار اول بتوانید تمام مراحل را به درستی انجام دهید و حتما چندبار به خطا و نقص اطلاعات میخورید و کارشناس سامانه به شما اخطار میدهد و هر بار باید چند روز معطل باشید و مجدد فرآیند را تکرار کنید، برای همین هم پیشنهاد میشود برای اطمینان از انجام کامل و سریع این امور، کار را به متخصصین و کارشناسان باسابقه بسپارید تا بدون خطا در بار اول همهی امور انجام شود تا هم در هزینهها و هم وقتتان صرفهجویی شود.
به راحتی میتوانید با ورود به پروفایلتان در همین وبسایت دادتیم، وارد بخش درخواستها شده و بر روی درخواست جدید کلیک کنید و درخواستی که میخواهید را انتخاب کنید تا بلافاصله پشتیبانی ما از طریق تیکت با شما ارتباط برقرار کنند و فرآیند انجام درخواست شما شروع شود.
انجام امور ثبتی در اداره ثبت شرکت ها و اداره مالیات امری پیچیده و گیج کننده است که حتی کارشناسان حقوقی بعد چند سال فعالیت به ریزه کاری های آن مسلط نمیشوند، کسب و کارها قطعا برای اینکه بعدا دچار مشکلات قانونی نشوند باید انجام امور ثبتی را به وکلای متخصص ثبتی بسپارند.
سفارش