بازگشت به قانون تجارت الکترونیکی

ماده 29 قانون تجارت الکترونیکی


اگر محل استقرار سیستم اطلاعاتی با محل استقرار دریافت «داده پیام»‌مختلف باشد مطابق قاعده زیر عمل می‌شود:
‌الف – محل تجاری، یا کاری اصل‌ساز محل ارسال «‌داده پیام» است و محل تجاری‌یا کاری مخاطب محل دریافت «‌داده پیام» است مگر آن که خلاف آن توافق شده باشد.
ب – اگر اصل‌ساز بیش از یک محل تجاری یا کاری داشته باشد، نزدیکترین محل به‌اصل معامله، محل تجاری یا کاری خواهد بود درغیر این‌ صورت محل اصلی شرکت، محل‌تجاری یا کاری است.
ج – اگر اصل‌ساز یا مخاطب فاقد محل تجاری یا کاری باشند، اقامتگاه قانونی آنان‌ملاک خواهد بود.